25 Kasım 2009 Çarşamba

Parayla Saadet Olmaz, Lima


Dünyanın en fakir ülkelerinden biri Peru, ama sokakları en renkli, insanları en güleryüzlü olanlarından da biri ayrıca ...

Arkadaşım Oscar'ın, annesiyle birlikte yaşadığı, ve beni davet etmekte hiç tereddüt etmediği, bir oda, bir mutfak ( salon bile yok ) apartmanın havalandırma boşluğunda, betonda top oynayan çocukların da keyfi yerinde, her köşe başında bi tane bulabileceğin salsa kulüplerinde seksi figürler yapan "çılgın" ama işsiz gençliğinde...

Hele bir parkta denk geldiğimiz, mini konsere romantik danslarıyla eşlik eden bakımlı, yaşlı çiftlerin gözlerindeki mutluluğu başka çok az yüzde görmüşümdür ....

Büyük okyanusun, büyük ve yağlı balıklarını ve karideslerini o kadar güzel, yöresel, değişik yöntemlerle hazırlıyorlar ki, dünyanın açık ara en iyi deniz mahsülleri mutfağı, Peru... Ayrıca çok güzel bir yerli mallar pazarı var, benim yerel vurmalı çalgıları "Kahon" aldığım bir de komple eşek çene kemiğinden yapılan bir perküsyon aleti çaldığım.... 

Latin Amerika'nın diğer bir çok ülkesine oranla, daha çok yerlilin hayatta kalmayı başardığı Peru'ya bütün Dünya turistleri de bayılıyor ... Ben tabi genellikle pek turistik aktivite sevmediğim ve vakit de bulamadığım için Macha Pichu'ya gidemiyorum ama çok şükür Pisco Sour içiyorum ve her seferinde "Pisco aslında Şili'nin değil Peru'nun içkisidir" hikayesini dinliyorum, pis pis gülerek, bu tip sidik yarışlarını çok iyi bilen bir milletin ferdi olarak...

Şili'li arkadaşım, Cristian'ın "Lima fakir ve tehlikeli bir yer fazla uzun kalma" gazına geldiğime bin pişman, bütün tadları damağımda dönüyorum, kürkçü dükkanına...


Peru'dan 3 enteresan Türk notu :

1. Çok pahalı restoranların yeni modası : Türk Kahvesi ...
2. Türk vatandaşlarından vize istiyor Peru ama Türkiye'de konsolosluğu yok... ayıp, komik !
3. Fuhuş yapılan, masaj salonlarına, Türk Hamamı diyorlar, valla ben gitmedim Oscar'ın yalancısıyım ...

2 yorum:

Adsız dedi ki...

bayıldım yazdıklarınıza, çektiklerinize, gördüklerinize ve de gösterdiklerinize. takipteyim bundan böyle adım adım. götürün bizi uzak diyarlara.
Nazik:)

Fatih Şedele dedi ki...

Ay çok teşekkür ederim, teveccühünüz efenim.
Aslında bu gezilerde hiç blog fikri yoktu kafamda o yüzden notlar da, hikayeler de, fotograflar da yeni postlarda, yani yeni gezilerde çok daha başarılı olacak inşaallah.